Sympozjum – definicja i zasady organizacji

Sympozjum – definicja i zasady organizacji

Konferencje, szkolenia, ale też sympozja – to jedne z najczęściej organizowanych wydarzeń w sferze biznesu i nauki. W tym artykule bliżej przyjrzymy się ostatniemu wydarzeniu, czyli sympozjum. Czym wyróżnia się na tle innych branżowych imprez. Jak skutecznie zorganizować sympozjum i o czym należy pamiętać?

Co to jest sympozjum?

Sympozjum to starożytna tradycja, która istnieje od ponad 2000 lat. Pierwotnie były organizowane przez starożytnych Greków jako środek wymiany pomysłów i debatowania nad kwestiami filozoficznymi i naukowymi. Zostały jednak dostosowane do współczesnych potrzeb. Niektóre uniwersytety używają ich jako sposobu nauczenia studentów, jak debatować i argumentować swoje tezy i założenia w środowisku akademickim, podczas gdy niektóre firmy używają ich jako formy ćwiczenia budowania zespołu.

Czas jednak dokładnie odpowiedzieć sobie na pytanie: sympozjum – co to? Otóż jest to spotkanie specjalistów i profesjonalistów z danej, wąskiej i ścisłej dziedziny w celu omówienia konkretnych zagadnień oraz tematów. Celem takiego spotkania jest najczęściej rozwiązanie określonego problemu lub rzucenie nowego światła na dane zagadnienie. Najczęściej organizowanie wydarzenia o takim charakterze to sympozja naukowe, sympozja młodych naukowców lub lekarskie.

Konferencja – definicja

Wiele osób myli pojęcie konferencji z sympozjum. Definicja konferencji znacznie szerzej ujmuje temat. Sympozjum, jak już wcześniej zostało wspomniane, ma dość wąski charakter, dotyczy wyłącznie specjalistów z danej dziedziny. Charakter konferencji jest znacznie luźniejszy. W konferencji mogą brać udział specjaliści pod postacią prelegentów, jednak słuchaczami mogą być nie tylko osoby z branży, ale też wszystkie osoby zainteresowane danym tematem. Spotkanie zazwyczaj nie ma ściśle określonego formatu dyskusji nad tematem, a najczęściej organizowane jest w celu przedstawienia danego zagadnienia słuchaczom.

Jak zorganizować sympozjum?

Pierwszym krokiem w organizacji sympozjum jest oczywiście znalezienie komfortowego i dostosowanego do takich eventów miejsca. My oczywiście polecamy nasze sale konferencyjne w Małopolsce, w hotelu Radocza Park. Możemy zorganizować sympozjum dla grupy od 30 do nawet 200 osób. Dysponujemy czterema salami konferencyjnymi i dodatkową salą VIP. Wszystkie sale wyposażone są w sprzęty multimedialne, bez których organizacja wydarzenia byłaby niemożliwa. Pomieszczenia są klimatyzowane, więc można zadbać o komfort termiczny zaproszonych gości.

Jeśli konferencja trwa minimum jeden dzień, należy również zadbać o poczęstunek. Ten można zamówić w naszej hotelowej restauracji Czeremcha. Dania bazujące na regionalnych i świeżych produktach z pewnością przypadną uczestnikom do gustu.

W przypadku spotkań trwających dłużej niż jeden dzień, konieczne jest również zakwaterowanie, które także może mieć miejsce w naszym kompleksie. Wygodne, komfortowo urządzone pokoje, dostęp do Wi-Fi oraz funkcjonalne łazienki – wypoczynek w naszych pokojach na pewno będzie należał do tych przyjemnych.

Jak się okazuje, organizacja wydarzenia, jakim jest sympozjum niewiele różni się od zaplanowania innych imprez branżowych. Skontaktuj się z naszym hotelem, a pomożemy Ci w zorganizowaniu eventu!

logo_bottom.svg

Odpoczywaj w hotelu z widokiem.

Odwiedź nas